Ridpass

Nogger Måndag 24/9 - Jag skrittade fram med Mimmi & Thimon bort åt samhället men inte ända in. Travede lite uppför en backe, sedan gick vi in på gamla ridbanan och red lite dressyr. Han var så FIN! Jobbade på med bakbenen och gick i en bra och högform :) Red i skritt, trav och galopp, red lite skänkelvikningar också!
 
Nogger Tisdag 25/9 - Jag och Hanna skulle hoppa lite med hästarna :) Vi började med att skritta i ca 5 min innan vi tog tyglarna, efter ca 5 min så började vi trava Nogger var mjuk och fin! Började sedan galoppera efter ca 10 minuter, han var också där mjuk men lite piggare. Jag galopperade fram i båda varven innan jag kom in i trav på en upphöjd bom han tog ett ganska rejält språng över! Han tyckte att det var JÄTTEKUL! Sedan kom jag in i galopp på den och då vart det ett lite mer som ett för längt galoppsprång. Sedan körde vi lite upphöjda galoppbommar men mer som små studs. Sedan hoppade vi fram på ett kryss som vi sedan la upp till ett räcke.
Vi avslutade med att hoppa en liten bana på 70 cm, som bestod av ett räcke, en oxer och studsen. Det va i allafall jätte kul och båda skötte sig bra!
 
Puss hej & förlåt för dålig uppdatering!!
 
xoxo
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0