Fredag/Lördag

Hej alla! Förlåt för dålig uppdatering men jag har lixom inte orkat... Men iallafall tänkte jag skriva lite om vad jag har gjort och var jag har ridit.
 
Fredag 28/9: Jag var i skolan, satt på lektioner men vi behövde typ göra ingenting ;) Sen åkte jag till stallet vid 16.00.Jag och Nogger red ut med Mimmi & Thimon. Vi skrittade fram bortåt sommarhagarna, vid uppförsbacken upp till gamla ridbanan vart Nogger rädd för Ida & Melinda... Så han kastede sig åt sidan så jag ramlade av i det våta gräset... Han sprang iväg ca 50m innan han stannade och började äta på gräs. Jag fick tag på han direkt så han sprang inte iväg ifrån mig. :) Så det var bara att sitta upp igen. Vi kom sedan upp och började trava på traktorvägen bort till en liten backe där vi galopperade lite. Mimmis andra gång hon galopperar utanför ridbanan på Thimon! :) När vi hade galopperat klart travade vi bort till gamla ridbanan och red lite på den. Han var väldigt mjuk och fin! Vi övade på lite skänkelvikningar m.m. Sedan skrittade vi tillbaka hem till stallet.
 
 
Lördag 29/9: Vaknade ca halv åtta... FYY VAD TIDIGT... :( Sedan gick jag upp och gjorde frukost åt mig.
Vid 11 gick jag och Mimmi ner på stan för att Shoppa lite, eller rättare sagt MIMMI skulle Shoppa :) Hon fyllde ju år i Onsdags. Vid 3 tiden åkte vi till stallet där Mimmi red Nalle och jag red Nogger, Thimon fick en vilodag. Vi red på vallängsvägen där vi började trava vid ''ensamma trädet''. Sen så galopperade vi ganska så mycket men inte så jätte snabbt för att Nalle skulle hinna med. Men för Mimmi & Nalle gick det SNABBT! Vi avslutade lite på banan.
 
Söta Nalle!
 
Förlåt för min säriga skrivning...hehe.. ;)
 
PUSS HEJ! :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0